Vote by Proxy
It is now 4:44:52 PM EST on Monday, January 31st, 2022. There are 1643828460000 remaining.Originally Posted by Halo
Vote by Proxy
It is now 4:44:52 PM EST on Monday, January 31st, 2022. There are 1643828460000 remaining.Originally Posted by Halo
nej sorry otydligt av mig. Menade inte att det skulle vara ett argument alls. För att vara ärlig så var det mest en se-vad-som händer rösning. Är du rädd på riktigt för att åka? jag tror du är safe. iaf d1.
varför gillar du inte tvås svar?
nu fick jag inte med min quote på två. men jag röstar gärna på två. Tror det är en intressant hängning. kanske lite för att jag tyckte hennes senaste post var så himla roro aligned. (plus det gnuggar mig åt fel håll att hon SÄGER att hon tycker att jag försöker få till en lätt hängning på roro. varför säga det, tyck det för dig själv istället! En maffia hade ju lätt sagt det. lätt hängning på roro, naahh)
##Vote two
Roro var den person som folk hade gått på under hela dagen. Att inte komma med något nytt och gå på det spår som redan sagts utan att tillägga mycket känns maffia indikativt i mina ögon. Jag förstår inte varför att säga att roro är en lätt hägning skulle vara maffia indikativt då han var den enda som diskuterats.
Ge gärna förslag på hur jag kan vara konstruktiv på annat vis än att hjälpa andra komma in i spelet så snabbt som möjligt, när jag har hälften av alla 50 posts i speletFörklara gärna så jag är med på noterna
![]()
Nej, jag är absolut inte rädd för att åka - det är jag aldrig, oavsett tillhörighet. Sen är jag rätt bra (kaxigt, jag vet) på att inte bli felhängd, och det brukar skina igenom i min spelstil. Jag brukar snarare pusha för att göra rätt kontroversiella grejer i typ alla spel jag kör, och sätter mig själv gärna i situationer där jag hänger löst, om jag tror att det ger town mer än vad vi torskar på. Att spela för att överleva ger ingenting
Som sagt, att se dessa tidiga posts från folk och dels 1) hur de kommer in i tråden, 2) vad de väljer att pusha på som första grej/er 3) hur de reagerar på mot-tryck - är framförallt vad som är intressant för mig. Jag har bara mig själv och min roll att gå på för att bilda mig uppfattningar just nu, då är det perfekt för mig att se hur dynamiken kring min roll är![]()
Låt det svenska kaoset skrivas Day 1 Votecount
Votes Target Voters (Posts in Phase) 1 ikka Boquise (8) 1 The Penguin Tailz (1) 1 roro__b Halo (5) 1 two YouAreNotGoingToNeedIt (4) 9 Not voting ikka (9), InnocentWar (0), Kuslix (0), Mr. Turtle (0), rick.s.chris (0), roro__b (9), SwedishSkumbag (0), The Penguin (9), two (4)
View Vote History
Day 1 ends at 2:00 PM EST on Wednesday, February 2nd, 2022. There are 1643828460000 remaining.
##Vote ikka
Börjar där utan att vidare motivera för tillfället![]()
##Vote Halo
actually, Halo känns som en väldigt bra röst just nu, kalla det OMGUS, men jag är nöjd här for now![]()
Roro, kan du prata om mig lite grann?
Absolut, har ett par grejer jag reagerat på, men funderade på att låta dem ligga och jäsa en stund, men vi kör på.
I p#22 och i p#28 (min sista mening) så frågade både ikka och jag vad ditt svar på din egen fråga kring mitt spel skulle vara.
Trots att två spelare frågar samma sak så är det enda du bjussar på, kommentarer på själva spelandet, snarare än att delta själv och svara på frågorna. Formuleringen är enklare på engelska - men det är en stor skillnad mellan att delta i konversationerna mot att kommentera på vad som händer. Det senare är väldigt enkelt att göra som maffia för att se ut som man aktivt löser, utan att sätta sig själv i riskfyllda situationer. Så netto minus för den grejen.
Sen förstår jag inte alls vad du menar i p#27 - hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte sätta mig in i en värld där du delar en sån tanke och faktiskt även genuint tror på den... det känns som ett helt random read, men tillslut förklarade jag bort det för mig själv med "kulturkrock" och en enkel sak som jag tenderar att fokusera lite för mycket på som scummy, och backade från att kommentera på det. Men det finns nog lite i bakhuvudet ändå.
Spelstilen där du pokear ut och försöker involvera andra med frågor om både det ena och det andra är bra dock, och kan definitivt vara ett solving mindset. Det som är svårt som maffia är dock att inte bara slänga ut frågorna, utan att även syntetisera dessa till något betydelsefullt - dvs inte bara slänga ut frågor åt höger och vänster och sen glömma att du ställt dem, eller inte riktigt följer upp på dem. Men just nu tycker jag det ser fint ut, och oavsett tillhörighet så leder det ju spelet framåt![]()
Jisses. Här är man upptagen en kväll, och sedan har man 18 timmar att ta igen. *sic*
Som jag skrev i regelfrågorna så har jag aldrig spelat på forum tidigare, men spelat en hel del på konvent. För de som spelat på konvent så kallas jag för Snyggingen eller Fröken (Björn), så har ni lite koll på mig (hoppas jag).
Har aldrig kört med så här många olika roller, och aldrig med specialroller inom maffian, och är väldigt osäker på vad det kan/bör ha för effekt på spelet och hur jag/andra borde använda specialroller om vi nu fått dem eller inte.
Jag är generellt en logisk spelare, och brukar ofta (när jag spelar social-deduction spel) dömma ut folk som "onda" om de gör en tankevurpa eller antyder att någonting skulle vara bra, som man efter lite funderande kommer fram till inte alls är bra. Detta är inte alltid rätt, och det har nog lika många gjort att jag förlorat som vunnit.
Halo skrev tidigt att 10-3 gjorde att det var bra för byn att döda folk tidigt. Jag har inställningen att byn ALLTID ska försöka döda folk. Denna tanke grundar sig dock i att det inte finns några andra sätt att döda folk än 1 hängning om dagen + maffians skott på natten. Om byn inte hänger någon så är 100% av de som dör bybor. Om byn hänger någon varje dag, så är det större chans att en maffia dör än om man inte gör det. Det är endast senare i partiet som man kanske kan fundera på att inte hänga någon, men att göra det innan dess, kan visa sig vara dumt, beroende på vilka roller som är i spel.
Känner mig som sagt väldigt osäker kring det här med specialrollerna (då jag ofta brukar ha väldigt starka åsikter om när och hur de ska gå ut), men kommer nog stå kvar i min gamla åsikt att man oftast inte bör prata om specialrollerna (förutom kanske maffiarollerna(?)) för att det endast riskerar att en bybo med specialroll får onödig uppmärksamhet på sig (grundar sig ju förstås i att alla byns specialroller är bra för byn).
Vote by Proxy
It is now 8:58:32 PM EST on Monday, January 31st, 2022. There are 1643828460000 remaining.Originally Posted by rick.s.chris
Visst kunde man ändra sin röst hur många gånger som helst under dagen?
Och där hittade jag sida två också. Jag skyller på den sena timmen, för att slippa få mer vatten på boomerkvarnen.
Är inte alls lika nöjd med min röst när jag såg att roro_b också röstat på Halo.
1) Jag gillar inte tillbaka-kaka-röster. Det händer ganska ofta, och jag är inget fan.
2) Jag ogillar STARKT folk som tycker likadant som mig. Speciellt när det gör det utan att veta vad jag tycker.
Jag brukar nämligen alltid godförklara personer som gör det, och så här tidigt så tycker jag (för mig) att
det är livsfarligt att göra det.
Så jag godförklarar INTE roro_b. Hen är klart misstänkt och bör observeras mycket noggrant. Nästan lika mycket som Två. Men det är mest för att jag som vanligt är rädd för Två. Rösten på Halo får ligga kvar tills jag sovit.
Detta var ditt svar till att flera frågat om dina åsikter om spelet.
"Här kommer några saker jag tycker och tänker
Ikka's motfrågor och tankar i P#22 och P#23 känns rimliga, hon är villig att svara på frågor. Något positivt
Boq har bara en trevlig känsla när han kommer in i tråden.
P#29 känns lite forcerad när det kommer till läsningen på YANG.
P#34 är unik, det är allt jag kan säga just nu. icke inriktnings vägledande (Tack google översätt för detta fina uttryck).
P#40 JA, JA.
Starka åsikter från YANG i P#41, ಠ~ಠ på detta"
Startmeningen i den här posten som kom senare fungerar dåligt i sammanhanget. Som om du försöker att få det att se ut att DU just kom på att du ville ge lite reads helt plötsligt.
#58 är en väldigt Pingu-grej att göra, men tidsmässigt och flödesmässigt blev den istället ännu en spik i kistan för mig till att ondläsa dig. Du har hittils i mina ögon spelat spelet som "Klassisk maffia-kaosande/styrande Pingu".
Jag behöver en logisk guide, karta, kompass och annan vittring för att komma bort från du, jag i tunneln när tåget kör över oss båda just nu.
Hjälp mig se vad du ser för att säga detta är du snäll. Jag håller inte alls med dig om att "folk" _enbart_ har diskuterat roro. Finns det en tidsaspekt jag missat eller försöker du säga att en viss spelare enbart har pratat om roro för jag delar som sagt inte uppfattningen om att byn i allmänhet enbart har pratat om roro dag ett.
När du säger att du ogillar både tillbaka-kaka-röster och folk som tycker likadant som dig (fast här är det väl du som tycker likadant som mig :P )
Och resten av resonemanget förstår jag inte alls, jättevirrigt.
Menar du att det faktum att jag kommit till en slutsats lik din (som jag inte förklarat än) är maffia-likt, eller att det inte är tillräckligt för att god-läsa mig?
Se frågan ovan...
se frågan ovan.....
Som sagt, extremt virrigt resonemang. Jag har inte förklarat vad min röst grundar sig i, så hur du kommer fram till din slutsats är ett mysterium, eller så förstår jag bara inte vad du försöker få fram.
Och när det kommer till röster - ja, om man proxyröstar så räknas det inte som en post.
Oj, justja, detdär får väl räknas som ett svar på frågan jag sköt tillbaka ändå.
Känns lite tråkigt om det är så att folk kommer basera sitt lösande detta spel på meta, och att de känner varandra väl sen tidigare :P Svårt att delta ordentligt då.
Yo! (alla nattugglor)
Tänkte inleda mitt game här med en liten frivillig frågestund!
@roro_b Hej, roligt att ses igen! Jag förstår helt din önskan av att lämna inside-meta mellan IRL-maffia-nördar på hyllan så alla kan hänga med i svängarna! Jag hade redan bestämt sedan innan gamet att iallafall jag själv ska så gott jag kan utelämna mina argument som bygger för mycket på meta. (men lovar inte att vara stenhård)
Nu kommer min faktiska fråga (inte en riktig frågestund utan en)! I din post #44 sa du det här
Skulle du kunna omformulera vad det är du vill säga i parantesdelen av det här? Jag ber dig alltså inte prata om goda roller eller liknande (vilket jag förstår helt och hållet att du vill låta bli), men vill ha bara parantesdelen omformulerad.
Jag har en misstanke och vill låta dig "clarifya" innan jag går vidare men min misstanke.
Frågor till folk jag antar sover:
@two Roligt att du är taggad på ditt första forumgame, ser fram emot "them sick plays" du nämnde att du tänker ta fram senare ^^
Min fråga till dig:
Hur är egentligen din ställning till Ikka?
Detta är dina tankar om ikka i post #49
Jag läser den 1a kommentaren som att du vet ganska tydligt vad du tycker om Ikka och varför du inte känner att det är superstarkt att gå på. Men sedan avslutar du med att hon ger dig en unsettling känsla och du inte vet varför du får den. Jag är med på att de 2 kommentarerna inte är helt motsatser eller så, men jag hade aldrig själv formulerat mig precis så, vilket får mig att stanna till lite.
Så ingen stark misstanke men hade gärna sett dih prata mer om dina tankar kring Ikka och hur din read utvecklades
Tjena! Riktigt kul att se dig här igen, var en av anledningarna till att jag signade upp![]()
Formuleringen blev riktigt konstig ja, tror poängen var att det är extra farligt med PR reads om de dessutom handlar om en spelare vars meta du har lite koll på, alternativt om du känner personen bra
Kanske lite tydligare? Att vara tydlig är inte en av mina styrkor![]()
Juste! Kom på att jag hade en till fundering @two
Kan du också prata lite om denna s.k. desperationen från roro. Tror du genuint att en tidig röst (med ett inte så övertygande resonemang) från en excentrisk spelare som YouAre skulle få in roro i ett desperat spelsätt?
Hmmmm.
Okej så min anledning till att jag frågade är att jag misstänker att din lite konstigt formulerade är en så kallad SHROOP (Scott Howard's Rule Of Odd Posting)
Relevant länk som förklarar kontexten icke-forum vana spelare kan behöva.
Att glömma sammanbindningsord som "alternativt" är självklart möjligt, men jag misstänker att du kan ha haft 2 olika formuleringar på tungan men glömde sudda den ena och råkade skriva båda två.
Note: jag har gjort denna sortens misstag som maffioso flera gånger på forum och alltid velat fånga någon annan onding med just en SHROOP. Så mycket möjligt att detta är en reach för mitt ego's skull. (gu va roligt om jag hade rätt här...)
Nästa fråga:
@YouAreNotGoingToNeedIt
I din post #52 så sa du detta:
Jag förstår vad du försöker uttrycka när du skiljer så starkt på "att säga att man tycker något" och "att faktiskt tycka något" (även om jag inte helt håller med när det kommer till forummaffia eftersom de andra kan kontrollera om en person senare agerar enligt det de förut argumenterat aka. Sagt att de tycker).
Men sen blir jag helt confused när jag
läser det sista (satt det i fet stil i quotet).
Så vad är argumentet till slut?
Efter att jag läst quotet ca. 13 gånger till så lutar jag just nu mot att det är 2 olika definitioner av "lätt" och det är språket och inte argumentet som jag kollade bort mig på. Du kan bara konfirma detta och ignorera min fråga...
Jag menade i början då Ikka och Pingu pratade om roro varpå YouAre röstade. Ingen annan hade diskuterats än och det var fokuset då även om ingen hade en stark scumread.
[QUOTE=SwedishSkumbag;5644100]Frågor till folk jag antar sover:
@two Roligt att du är taggad på ditt första forumgame, ser fram emot "them sick plays" du nämnde att du tänker ta fram senare ^^
Min fråga till dig:
Hur är egentligen din ställning till Ikka?
Detta är dina tankar om ikka i post #49
[QUOTE]"Ikka känns mer aggro än vanligt och jag vet inte hur jag ska tolka det eftersom jag inte spelat forum med henne"
Jag tror att anledningen att jag uttryckte mig så var för att jag inte är säker på att det är unsettling för att hon är aggro det i sig var nog inte det jag reagerade på, men jag vet fortfarande inte vad det är som känns skumt. Trots att hon är aggro kan vara en del av det. Jag byggde också upp min analys med hur mina tankar ändrades under dagens gång och därav kan det ha gett blandade signaler.
Tjenare @Boq! Kmr du ihåg hur jag försökte få dig att komma till ett konvent och spela maffia med detta folket för några år sen? Surprise, vi kommer till dig istället!
1) din första godläsning på YouAre var eftersom han gett halo-godläsning som dig TRE minuter före utan att försöka pocket'a dig (term för att försöka få någon på sin sida) Om du/YouAre haft antingen massa bakomliggande meta hade jag hängt med lite mer på den.
2) tyckte att din mention kring att du tyckte Roro ignorerade dig saknade kontext och stack ut som lite weird (och roro verkade inte heller fatta från vad jag utläser av hans svar)
Dessa 2 av dina poster var också skickade tillsammans och gav mig helt enkelt ett weacksauce första intryck av dig (tbh).
Jag har inte spelat med någon av dem innan så jag har ingen aning om spelstil. Jag tror att det skulle kunna vara av desperation eller bara ett behov av att försvara sig själv. Jag tror fortfarande att roro är bybo, men ville lägga ut möjligheten då det kändes slightly defensivt. Det var inte överdrivet defensivt, men att känna behovet att fråga om det ligger något bakom frågan kändes defensivt imo och jag ville peka ut det.
@2 Gotcha, tack för svar.
@Tailz du sa i din första post att du tyckte Ikka och Halo känns genuina I hur de uttrycker sig. Jag står helt bakom detta när det kommer till Halo men med Ikka blir jag mer osäker. Skulle du kunna elaborera lite på vad det var som skapade ett genuint intryck därifrån?
På tal om Halo:
Han verkar väldigt öppen/simpel/rättfram med alla sina tankar (och även sin roro-röst + anledning) , även om majoriteten inte alltid håller med. Han kör sitt eget race helt enkelt. Detta spelsätt tenderar enligt mig att göra det relativt lätt för de andra i spelet att lista ut den spelarens roll (oavsett om den är god eller ond) . Därför kommer jag inte försöka hänga Halo dag 1 (troligen inte heller dag 2) även om han skulle säga saker som jag tycker ser lite maffiaaktiga ut. För jag har självförtroende att jag (tillsammans med resten av byn) kan hitta maffia-halo med spelets gång om det nu råkar vara Halos roll.
Tror att det är den här posten du tänker på och med det så menar jag att det är bra att rösta tidigt och mycket för det ger oss information om varrandras ställningstagande senare i spelet. Senare kan vi gå tillbaka och jämföra röster från runda 1 med röster från runda 2 etc. En aktiv by är en bra by och du röstar ju tidigt också så du förstår nog vad jag menar.
Men jag talar aldrig om att döda någon tidigt för det kan vi ju inte göra förrens i slutet av rundan.
YouAre (Yang) har haft en extremt intressant spelomgång av maffia än så länge och min första instinkt är att ställa mig vid sidlinjen och se hur de andra spelarna kommer läsa och interagera med honom eftersom spelet går (jag kommer självklart ge fler egna tankar efterhand)
Det enda jag vill slänga in i gröten innan jag tar ett steg tillbaka är att YouAre först i post #34 röstade på roro med ett fake-argument han sen i post #52 erkände bara var skapat för att sätta press. Och det är sättet han valde att sätta pressen som jag vill ta upp lite kort här:
Jag har funderat lite på varför någon som försöker sätta press med sin röstning försöker stoppa alla typer av motargument/svar med något som ser ut som det fetstilta.
Kanske "reverse psychology"?
OH well. Jag tror detta är en läsning jag kommer ha bra koll på när hna postat lite mer.
Juste! Du nämnde att du spelat irl med Wisdom men jag känner inte igen ditt namn, har du spelat med mig också? (mr. Underhill). Jag vet att jag lovat att inte förlita mig på metareads för mkt, men jag kan inte motstå att fråga
Aaaa stängde min tab så min pingvinpost raderades, here we go again.
Jag tänkte faktiskt försvara pinguino när jag först läste tråden, men har långsamt ändrat det tanken efterhand. Varför jag först tänkte att Pengu är nog god är hur Pengu var den enda som hade en rätt stark reaktion på Yangs konstiga poster. Men anklagelser mot Pengu fick mig att läsa om vad Pengu skrivit än så länge och då såg det inte så toppen ut längre. Med det sagt:
@Pengu fortsätt att ge dina readslists jag vet att du kna klara av om du är god så lovar jag (med 8/10 pingviner på pingvinskalan) att rädda dig från Tailz om det skulle behövas vid End of day.
Tailz och rick ligger lite i samma båt för mig, i meningen att jag kan tydligt känna igen deras prat+argument-stilar från IRL men inte har något superstarkt ännu.
Håller med roro om att rick's argument kändes ganska snurriga, men sättet de var lite snurriga var på ett sätt som stämmer överens med var jag kommer ihåg därifrån (med main fokus på folks inställning till specialroller etc)
Att Tailz själv nämnde sin Pengu-tunnel gör mig lite suspekt om hon sen inte lyckas splitta sitt fokus. Men om hon lyckas fokusera både på sin Pengu-push och ge fria reads på andra har jag ingen misstanke längre.
(efter att jag skrivit klart denna posten är jag nog lite mer neutralt inställd till Rick och pyttelite mer skeptisk till Tailz tills vidare)
Halo +
ikka
The Penguin
YouAreNotGoingToNeedIt
Rick.s.chris
Roro__b -
Tailz -
Boquise -
two -
InnocentWar
Kuslix
Mr. Turtle
...
Jga brukar sitta med massor av godläsningar och kanske 1-2 ondläsningar. Nu är det tvärt om och jag gillar det inte. Snälla var många goda av de som inte postat ännu, annars krisar det lite
Two läser roro som godast på plan men på väldigt vaga grunder. Det kan vara ett sätt att försvara en maffia polare. Är roro fortfarande godast?
Richard misstänker mig samtidigt som pingvinen är under press. Kan vara ett försök att avleda. Håller med roro att det var ett förvirrat resonemang, Roro har ju varken motiverat rösten mot mig eller Ikka så hur kan Richard säga att roro tänker som honom?
Det går ju bara om roro och Richard är maffia tillsammans. Kan detta vara maffia som försöker hålla avstånd från varrandra?
Sorry Rick menade jag,inte nödvändigtvis Rickard. Kan ju inte veta om det är ditt namn men av nån anledning fick jag för mig att det var ditt nick.
Funderar på att rösta på roro för jag vill verkligen ha rätt om min teori där. Men känns fel att rösta ut den som har flest poster i ett game som inte är så aktivt. Så röstar här istället, men jag är inte emot en roro-wagon om postantalet ökar efterhand
Vote by Proxy
It is now 1:09:29 AM EST on Tuesday, February 1st, 2022. There are 1643828460000 remaining.Originally Posted by SwedishSkumbag
Detta är en bra röst. Utanför mitt teorieserade men också en spelare som postat en del till synes mest för att synas men annars inte gjort mycket väsen av sig. Rösten på Ikka kändes mest trollig?
Jag kommer att giffa under hela spelet, Pelle Svanslös tbh
Japp, min röst på Ikka är trolling. Jag har några fler reads jag inte nämnt, men vill vänta och se.
Vilket bakhåll!
Det verkar som att det inlägget är det enda du läst från mig i så fall? Jag skrev "hej Dobbert" men fick inget svar.
Jag ser inget problem med min Yang-read. Den är baserad på generell meta. Maffia försöker få med så många som möjligt på sin sida. Att hålla med en spelare om en read kan vara en början. Maffia kan också ibland råka bli för självmedvetna och nämna den tidigare readen.
Eftersom det är baserat på generell meta för spelet så identifierade jag min read som en känsla, och inte speciellt stark. En bra början alltså.
Jag är förvånad att du inte hängde med på det. Du har spelat rätt många spel här så du bör vara medveten om det här konceptet. I och med detta, samt att du kallar mina sista inlägg för ditt första intryck, låter det mer som du hafsat ihop en poäng för att kunna pressa mig än en genuin läsning.
Tråden är inte lång och jag har inte skrivit mycket. Varför läste du inte igenom allt först?
@Halo berätta mer om ditt teoriserande
Har inte så mycket mer att tillägga än vad jag skrev i inlägg 87 tidigare imorse. Dina tankar om det, är jag något på spåret?
Trodde du menade att du hade teorier om mig lol
Jag håller med om att Richards resonemang var förvirrande och jag kan se det vara maffia/maffia. Jag noterar att din fråga om Roros röst/Richards resonemang är exakt samma som frågan Roro ställde. Det ger mig lite bad vibes. Svårt att förklara.
Post 87 är i sig väldigt summerande och känns lite som en sportkommentator?
Jag har missat att Two läser Roro som godast. Jag höll dock med henne att Roro fått mest press på sig. Så jag förvånades över Tailz' reaktion. Det hela med "tidsaspekt" känns också överdrivet tbh
Yes. Jag konfirmerar det. Den sista meningen var bara en understrykning av att:
... min 'press' från början var lite bull$%#!, och att jag var smått förolämpad av att folk inte såg igenom det och trodde att jag gick efter en 'lätt hängning'. Men det är klart folk läser mest på ytan, det gör jag med, annars skulle det ju ta år och dar. Sen om man vill tolka t.ex. halo's villighet att attackera roro som blodtörstig bybo eller blodtörstig maffia får man nog se till specifikt vad hans argument är.
(hehe laddade adjektiv där mot halo, jag försöker inte underminera dig med att kalla dig blodtörstig, jag har inte skruttinerat dina argument än så noga. Men du blir mer misstänkt av att gå på ngn jag gick på 'på skoj')
Ser inget negativt med att låta min irl identitet vara ett mysterium. Du verkar skarp, lägg din tid på partiet istället för att lista ut meta grejer!
(Ovan var vad jag tänkte skriva sen såg jag att du outat ditt irl nick och en massa 'bagage' flög in i huvudet. Synd! Hade personligen föredragit att inte veta)
Skumbag ISO
--------------------------------
Kommentarerna om Roro i P#69 känns som endast meta, men sen I P#73 så visar det sig att vara relaterat till hur man kollar igenom sina poster. Ehhh
Gillar attacken i P#70, den är rimlig, även fast jag läser samma citat från två som paranoia. Frågan i P#72 är dock väldigt ledande och det gör att Skumbag framstår lite mer delaktig i tråden och letande än det faktiskt är sant.
Jag håller inte med P#81, som tidigare nämnt känns P#29 forcerad och har säger saker som är ganska "buskiga", dvs att det är lätt att gå tillbaka på eller gå hårt på, istället för att ta ett ståndstagande. Jag håller dock med att det inte är nödvändigt att gå och rösta ut Halo nu.
Skumbag, jag skulle påstå att det finns en viss skillnad i hur Tailz började med spelet, och det är vad hon letar efter. Att hon är medveten om sin tunnel tycker jag inte alls är suspekt dock.